لوگو آروین
آیکن آروین

ساخت تیزر و لوگوموشن

قصد تبلیغات دارید؟ با تاثیر شگرف ویدئو در انواع رویکردهای مارکتینگ آشنایی دارید؟ اگر جوابتان مثبت باشد، قطعاً برنامه‌ای برای ویدئوها در تبلیغاتتان خواهید چید. این مقاله هم مربوط به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی است.

ساختن یک کلیپ تبلیغاتی حرفه‌ای، می‌تواند کسب‌وکارتان را از دیگر رقبا متمایز کند. هرقدر بهتر این کار را انجام دهید، از فواید آن مثل افزایش آگاهی از برند و افزایش میزان فروش هم بیشتر بهره‌مند خواهید شد. در این مقاله ، راجع به همۀ این موارد از 0 تا 100 صحبت خواهیم کرد.

Video Thumbnail
نمونه کار تیزر
برند کلکسیون
Video Thumbnail
نمونه کار تیزر
برند کلکسیون

چرا باید به فکر ساختن تیزر تبلیغاتی باشیم؟
به‌طورکلی، ویدئو نوعی از محتوا است که این‌روزها طرفداران بسیاری دارد. همۀ آماری که اهمیت ویدئو مارکتینگ را نشان می‌دهند، برای تیزر تبلیغاتی‌ هم صادق هستند؛ اما می‌خواهیم مشخصاً راجع به تیزر تبلیغاتی صحبت کنیم.

فواید بسیاری را می‌توان برای این نوع از ویدئوها متصور شد که ما در ادامه راجع به ۳ مورد از آن‌ها صحبت می‌کنیم:

۱. افزایش نرخ تبدیل و فروش
با استناد به تجربیات کسب‌وکارهایی که از این نوع ویدئوها استفاده کرده‌اند، تیزرهای تبلیغاتی می‌توانند تاثیر به‌سزایی در افزایش نرخ تبدیل و همچنین افزایش میزان فروش داشته باشند.

در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی گفتیم که یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه، تعیین اهداف از ساخت چنین ویدئوهایی است.

مثلاً وقتی با تیزرتان نشان دهید که محصولتان چطور می‌تواند یک مشکل به‌خصوص را حل کند، احتمال تبدیل شدن افراد از بینندهٔ صرف به خریدار محصول زیاد است؛ در نتیجه، شاهد افزایش نرخ تبدیل خواهید بود.

۲. افزایش آگاهی از برند
دیگر فایدۀ تیزر تبلیغاتی، افزایش Brand Awareness یا آگاهی از برند است! این مورد بالاتر از افزایش نرخ تبدیل قرار می‌گیرد.

شاید افراد زیادی، در همان لحظه‌ای که تبلیغ شما را می‌بینند، قصد خرید محصولتان را نداشته باشند؛ اما نام برند شما در خاطرشان باقی می‌ماند. اگر قصد دارید تیزرتان چنین تاثیری داشته باشد، باید آن را طوری بسازید که به ‌یاد ماندنی باشد!

مثلاً تبلیغ زیر از گلرنگ، یکی از به یاد ماندنی‌ترین تیزرهای تبلیغاتی‌ای است که در سال‌های گذشته از تلویزیون پخش شده است.

۳. کسب اعتبار میان مخاطبان هدف
احتمالاً شمایی که در حال خواندن آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی هستید، می‌دانید چقدر چنین ویدئویی در جلب نظر مخاطبان تاثیر دارد. درست یا غلط، افراد به دیده‌هایشان اعتماد می‌کنند.

وقتی تیزر تبلیغاتی‌ای بسازید که در پلتفرم‌های مختلف (آن‌هایی که میزبان مخاطبانتان هستند) پخش شود، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، باعث کسب اعتبار برای کسب‌وکارتان خواهد شد.

لوگوموشن

حرکت در برندسازی روندی است که به لوگوها، تایپوگرافی و عناصر پویا نیاز دارد، جایی که همه چیز در طراحی با در نظر گرفتن حرکت ایجاد می شود. ایده این است که زنده کردن لوگوی شرکت – زمانی که به درستی انجام شود – مخاطب هدف را در سطح احساسی حرکت می دهد.